O studiu
ROZVRH HODIN 2022/2023
Gabriela Hrabalová
TP 1 a TP 2
pondělí ZUŠ Veveří 17.15 – 18.00
čtvrtek ZUŠ Veveří 15.00 – 15.45
3. – 4. ročník:
úterý ZUŠ Veveří 14.00– 16.15
čtvrtek ZUŠ Veveří 14.10– 14.55
4. - 6. ročník:
úterý ZUŠ Veveří 15.30 – 17.00
čtvrtek ZUŠ Veveří 15.55 – 17.25
6. ročník + II. stupeň:
pondělí ZUŠ Veveří 15.30 – 17.00
středa Rubínek 15.30 – 17.00
II. stupeň/ 1. skupina:
úterý ZUŠ Veveří 17.05 – 18.35
čtvrtek ZUŠ Veveří 17.30 – 19.00
II. stupeň/ 2. skupina:
pondělí ZUŠ Veveří 18.05 – 19.35
pátek Rubínek 14.30 – 16.00
Pavla Šebíková
TP 1 a TP 2
úterý KD Rubín 16:20 – 17:05
čtvrtek KD Rubín 16:20 – 17:05
1. – 3. ročník:
pondělí KD Rubín 16:20 – 17:30
čtvrtek KD Rubín 16:20 – 17:30
3. – 5. ročník:
úterý KD Rubín 14:45 – 16:15
čtvrtek KD Rubín 14:15 – 15:45
6. – 7. ročník:
společná hodina pondělí KD Rubín 14:45 – 16:15
dělená středa ZUŠ Veveří 14:45 – 16:15
dělený pátek ZUŠ Veveří 14:15 – 15:45
II: a III. stupeň
úterý KD Rubín 17:15 – 18:45
čtvrtek KD Rubín 17:15 – 18:45
Nová skupina – nábor září 5 – 7 let
Pondělí KD Rubín 14:00 – 14:45
Středa ZUŠ Veveří 14:00 – 14:45
Přípravné studium: (děti 5 – 7 let)
Taneční přípravka
V počátcích studia se děti učí vnímat prostor a orientovat se v něm. Hravými činnostmi a s využitím náčiní (šátky, míčky, obruče) získávají správné držení těla a učí se jednoduché taneční kroky. Tanečními hrami a improvizacemi za pomoci klavírního doprovodu v dětech probouzíme hudební cítění a pohybovou fantazii.
Taneční gymnastika - Základními gymnastickými cviky na zemi i v prostoru se zvyšuje kloubní ohebnost a svalová citlivost, přiměřeně věku a vrozeným dispozicím dětí.
Lidový tanec - Lidové tance zprostředkovávají přirozenou radost z pohybu, učí při pohybu hospodařit s dechem, rozvíjí vnímání prostoru, partnera a kolektivu. Choreografie jsou vytvářeny stylizací lidových prvků.
I. stupeň: 1. – 7. ročník (7 – 13 let)
II. stupeň: 1. – 4. ročník (14 – 18 let)
Scénický tanec
Tento předmět navazuje na taneční přípravku, je součástí výuky ve všech ročnících
a čerpá z několika okruhů, zařazených do výuky podle věku a předpokladů žáků.
Ve vyšších ročnících další techniky: současný tanec, klasický tanec a Jazz Dance. Kromě výuky tanečních technik, hodiny obsahují různě tematicky zaměřenou improvizaci, která podněcuje vnímavost a fantazii a vede k vlastní tvořivosti.
Klasický tanec - Hodiny se skládají z exercices u tyče, na volnosti, adagia, allegra a jednoduchých tanečních variací. Zvládnutí základů klasického tance patří k důležitým znalostem tanečníka zaměřeného na scénický tanec.
Současný tanec - Je jedním z druhů scénického tance a vychází z novodobých tanečních stylů (Contemporary Dance). Žáci se učí vnímat vnitřní a vnější prostor a rozlišovat různé kvality pohybů.
Jazzový tanec - Ostrost a přesnost pohybů jsou prohlubovány v rytmických obměnách
a v náročných koordinačních cvičeních. Choreografie jsou tvořeny ve stylu muzikálového tance. V hodinách je prohlubováno hudební cítění žáků charakteristické pro jazzovou hudbu.
Taneční praxe - Nácvikem choreografií na vystoupení žáci získávají a rozvíjejí své interpretační dovednosti a v praxi uplatňují získanou techniku tance. Tento předmět je vyučován ve všech ročnících.